Rynek gier wideo na całym świecie rozwija się w błyskawicznym tempie. W ubiegłym roku ten segment zanotował w Polsce spektakularny, 9-procentowy wzrost. Sprawdziliśmy, jakie tytuły cieszyły się największą popularnością wśród klientów sieci MediaMarkt.
Najnowsze zestawienie zostało niemal całkowicie zdominowane przez kontynuacje znanych serii – aż 9 tytułów to produkcje rozwijające wątki z poprzednich edycji. Niekwestionowanym numerem 1 w ubiegłym roku była Red Dead Redemption 2. Na kolejną odsłonę pierwszej części trzeba było czekać aż 8 lat, ale cierpliwość graczy została nagrodzona. Studio Rockstar Games przyzwyczaiło nas do wysokiej jakości swoich produkcji, więc „dwójka” spełniła oczekiwania jej fanów. Podkreślano nie tylko perfekcyjną oprawę graficzną i dbałość o szczegóły, ale również przemyślaną fabułę, godną najlepszych filmów hollywoodzkich.
Drugie miejsce zajęła FIFA19. Co roku jest to jedna z żelaznych pozycji każdego rankingu. Przez ostatnich kilka lat grę firmował Christiano Ronaldo jako zawodnik Realu Madryt. Już po wyprodukowaniu najnowszej edycji gry konieczne było dokonanie pewnych modyfikacji ze względu na transfer Ronaldo do Juventusu Turyn. W tym samym zestawieniu na piątej pozycji uplasowała się poprzednia edycja gry – FIFA18.
Ogromnym zainteresowaniem klientów MediaMarkt cieszyła się również gra akcji Marvel’s Spider-man, która znalazła się w ścisłej czołówce rankingu. Kultowy superbohater komiksów Marvela po raz pierwszy pojawił się w tak dużej produkcji i gra od razu zdeklasowała większość rywali o ugruntowanej pozycji rynkowej.
Z naszego zestawienia wynika, że klienci są wierni swoim ulubionym grom i najchętniej sięgają po kontynuacje tytułów znanych z poprzednich lat. Wyjątkiem na tym tle jest sukces premierowej gry Spiderman. Człowiek-pająk to jednak jedna z kultowych postaci światowej popkultury i obiecuje emocjonującą rozrywkę. – mówi Remigiusz Gruba z Działu Zakupu MediaMarkt.
Zastanawiająca dla znawców gier może być stosunkowo odległa od podium, ósma pozycja God of War, która jest kontynuacją jednej z najbardziej popularnych gier konsolowych. Wiele serwisów internetowych uznało ją za najlepszy tytuł 2018 roku. Słabsza pozycja w zestawieniu może być wynikiem ograniczonej dostępności tego tytułu – została ona przygotowana wyłącznie na PS4. Na pewno dużym zaskoczeniem jest to, że wyprzedził ją Spider-man, również dostępny wyłącznie na tę platformę.
Niesłabnącą popularnością wśród gier dla starszych i młodszych cieszy się Minecraft, w zestawieniu na czwartej pozycji.
W czołówce najlepiej sprzedających się tyłułów co roku można znaleźć nowości z serii The Sims. To już seria wszechczasów, która w przyszłym roku będzie obchodziła swoje 20 urodziny. W 2018 r. producenci przygotowali kilka nowych dodatków, dwa z nich znalazły się w zestawieniu Top 10. Cztery Pory Roku zebrał wiele pochwał za niezwykle bogatą zawartość i rozmaitość opcji. Z kolei Zostań Gwiazdą odkrywa przed graczami tajniki świata show-biznesu i prowadzi ich przez poszczególne etapy kariery.
W pierwszym kwartale bieżącego roku na graczy czekają gorące premiery. Murowanym hitem jest każda odsłona Far Cry – w 2018 roku Far Cry 5 była jedną z najpopularniejszych gier, a już w połowie lutego można będzie ruszyć do sklepu po Far Cry New Dawn. Równie wyczekiwane są premiery Anthem i Tom Clancy's The Division 2.
TOP 10 NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCYCH SIĘ GIER W SIECI MediaMarkt
1. Red Dead Redemption 2
2. FIFA19
3. Marvel’s Spider-man
4. Minecraft
5. FIFA18
6. Far Cry 5
7. The Sims 4 EP5 Cztery Pory Roku
8. God of War
9. The Sims 4 Zostań Gwiazdą
10. Assassin’s Creed Odyssey
MediaMarktSaturn Polska
press box
Link do strony artykułu: https://2fstatic.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/top-10-najchetniej-kupowanych-gier-w-2018-roku